PORTAL KESIHATAN SEKSUAL ANDA:

jom jadi

suami yang

prihatin.

Kami Bawakan Nasihat-Nasihat Kesihatan Seksual, Terus  Daripada Pakar.

PORTAL KESIHATAN SEKSUAL ANDA:

Jom Jadi

Suami YANG

Prihatin.

    
Kami Bawakan Nasihat-Nasihat Kesihatan Seksual,
Terus Daripada Pakar.

  

Pakar Kesihatan Lelaki

Pelbagai pakar dari serata bidang sexual health lelaki. Nasihat, tips dan panduan yang ringkas lagi padat.

Pelbagai Masalah Dibincangkan.

Daripada sekecil-kecil masalah pra-ejakulasi, sehinggalah pemyakit kronik seperti kanser prostat & ED. Semuanya dibincangkan di sini.

Antara Perkongsian Daripada Pakar-Pakar Kami.

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Xgene Royale Youtube

Namun, untuk menjadi seorang SUAMI/BAPA yang cemerlang, topik kesihatan seksual lelaki ini – bukanlah satu-satunya perkara yang anda perlu dalami.

Ianya lebih daripada itu.

Kewangan.

Sebagai ketua keluarga, seorang bapa perlu bijak merancang kewangan.

Kerjaya.

Untuk sentiasa bahagia dalam hidup, kerjaya yang kita lakukan, perlulah menjadi sesuatu yang kita bangga & minat.

Sosial & Penampilan.

Jadi orang yang disukai & dihormati oleh orang lain. Sentiasa kemas serta bawa imej yang baik.

Kehidupan Seks Yang Memuaskan.

Ya, ini yang platform kami fokuskan. Aktiviti seks yang sihat & memuaskan, menjamin kebahagiaan rumah tangga serta mental yang cerdas.

Kesihatan Seks Bukanlah Sesuatu yang ‘Taboo’

Jadi,

Mengapa Kami Terpanggil Untuk Menekankan Topik Kesihatan Seksual Lelaki Ini?

Mengapa Kami Terpanggil Untuk Menekankan Topik

Kesihatan Seksual Lelaki Ini?

Para lelaki di Malaysia ini, sebenarnya masih kurang kesedaran tentang kesihatan seksual.

Malu tidak bertempat.

Sebut sahaja apa masalah yang mereka hadapi.

Susah bertahan lama?

Zakar susah nak naik?

Kurang nafsu terhadap pasangan?

Kita masih lagi menganggap – berbincang & berdiskusi tentang perkara ini adalah sesuatu yang ‘taboo‘.

Salah!

Jika dibiarkan berlarutan, boleh menimbulkan masalah yang lebih besar lagi.

Contoh paling mudah, penyakit Mati Pucuk (Erectile Dysfunction).

Tidak hairanlah,

Kajian bebas oleh Khoo ET Al, Journal of Sexual Medicine mendapati bahawa 7 daripada 10 lelaki di Malaysia akan mengalami simptom mati pucuk, menjelang umur 40-an ke atas.

Maksudnya, jika anda berdiri bersama 10 rakan anda yang lain, 7 daripada mereka (ataupun termasuk anda sendiri) akan mengalami simptom ED (erectile dysfunction).

Antara simptom ED termasuklah:-

1- Susah mencapai ereksi

2- Sukar kekalkan ketegangan zakar

3- Sukar membuat tusukan

4- Simptom tersebut terus berlarutan lebih daripada 6 bulan.

 

Semuanya kerana gara-gara gaya hidup di bandar, yang mementingkan kerjaya terutama membabitkan gajet berteknologi, komputer, kurang bersenam, , merokok dan suka mengambil makanan secara berlebihan.

Walaupun ramai yang melihat mati pucuk sebagai masalah kesihatan seks semata-mata, ianya sebenarnya dikaitkan dengan penyakit lain berlaku secara serentak.

 

Termasuk penyakit kardiovaskular, hipertensi, masalah jantung, diabetes, simptom saluran kencing lebih rendah (LUTS), tekanan darah tinggi dan kemurungan.

.

Kajian membuktikan mati pucuk ialah petanda penting kematian awal kerana penghidap penyakit ini mempunyai risiko kematian awal sebanyak 70 peratus lebih tinggi.

Oh ya..

Itu baru masalah mati pucuk, belum lagi masalah-masalah lain yang seringkali menjadi perbualan kita sebagai suami.

Tampil & berbicara tentang masalah ini, bukanlah sesuatu yang ‘Taboo’.

Itu adalah misi kami sebenarnya.

Jangan bazirkan masa kehidupan anda dengan kemampuan & kesihatan seksual yang menyedihkan.

Jom segera bertindak. Selesaikan.

Kesihatan seksual Sehingga Tua

Kolaborasi Kami

Demi mendidik & menyelesaikan masalah para Suami di luar sana, kami telah berkerjasama dengan pelbagai jenama yang kukuh & berwibawa.

Artikel & Penulisan Kami

Kami juga komited untuk membantu para suami di luar sana melalui penulisan di blog website kami.

Khusus untuk Suami yang Prihatin seperti anda.

19 Jenis Kondom Terbaik untuk Anda , Suami guna pada tahun 2020

Kenikmatan hubungan kelamin adalah suatu perkara yang diidamkan oleh setiap insan , baik lelaki mahupun gadis perawan. . Namun , hubungan kelamin yang tidak terkawal boleh membuatkan pasangan samada lelaki atau wanita mudah dijangkiti oleh STD ( Sexual Transmitted...

19 Ubat Kuat Terbaik 2020 – Review Kami Untuk Anda

Pernah terfikir untuk beli ubat kuat tapi tak sure ubat kuat lelaki ni berkesan ke tak? . Mungkin ada diantara anda yang mempunyai masalah berkaitan zakar atau nak tingkatkan prestasi dan sedang mencari ubat kuat yang sesuai.  . Tapi, bila tengok kat pasaran, ada...

21 Doktor Pakar Sakit Tuan di Malaysia – Senarai Lengkap Hospital & Klinik yang Boleh Anda Kunjungi

Pakar sakit tuan sentiasa memainkan peranan yang besar untuk menyebarkan kesedaran berkenaan kesihatan zakar kepada lelaki. . Kalau anda nak tahu, di Malaysia juga kita mempunyai ramai pakar sakit tuan yang berkaliber dan turut mendapat pengiktirafan dalam bidang...

3 Cara Efektif Elak Kehamilan Walaupun Pancut Dalam

Punyai cahaya mata sebelum tiba waktu sedia, adakala akan buat pasangan - baik lelaki mahupun wanita ralat..Tidak dinafikan bagi kaum lelaki, pancut dalam adalah normal ketika awal perkahwinan..Pada awal perkahwinan , ada yang ingin mahukan cahaya mata, dan ada juga...

30 Posisi Seks (Basic – Advanced) – Anda Baru Kahwin Perlu Belajar Ini.

Asyik posisi seks sama jer..Tak bosan ke?.Siapa yang tengah baca ni, asyik ulang-ulang posisi seks yang sama jer dengan pasangan, setiap kali melakukan hubungan seksual?.Huhu.. kalau anda tak bosan sekalipun, anda kena hati-hati..Risau pasangan anda yang rasa bosan...

Bentuk Zakar Lelaki – Anda Punya Jenis Yang Macam Mana?

Manusia diciptakan berbeza-beza antara satu sama lain dari warna kulit dan juga termasuklah bentuk zakar masing-masing..Walaupun dilahirkan kembar seiras, pasti ada yang berbeza..Zakar merupakan sebahagian daripada organ yang terlibat dalam sistem perkumuhan dan...

Biodata Dr. Ismail Tambi – Pakar Kesihatan Lelaki No. 1 Malaysia

Pada zaman kini, jika disebut tentang pakar mengenai herba Tongkat Ali dan penyakit mengenai kesihatan lelaki, Dr Ismail Tambi adalah salah seorang tokoh ternama yang akan diangkat dan disebut-sebut. . Nama beliau amat tersohor di seluruh Malaysia dan juga dikenali...

Cara Bagi Perempuan Banyak Air – Hehe, Anda Suami Perlu Cuba.

 Bila berbicara tentang seks, “keadaan basah” bukanlah merujuk kepada basah seperti anda beromen didalam bilik air..Basah ni merupakan keadaan semulajadi dimana faraj mengeluarkan cecair yang dikenali sebagai arousal fluid..Bila isteri anda basah, ada kemungkinan anda...

Cara Buat Anak – Jadikan Seks Anda Berkesan, Buat Si Dia Hamil

Untuk memastikan pasangan anda hamil, anda perlu tahu cara buat anak yang betul, dan ia bukan tanggungjawab daripada si isteri saja..Anda sebagai lelaki turut memainkan peranan yang sangat besar!.Memang tak dinafikan bahawa pasangan anda yang akan mengandung dan...

Cara Dapatkan Anak Kembar – Ini Ikhtiar Anda Suami Isteri.

Apa yang mampu meningkatkan peluang untuk anda mendapatkan anak kembar?.Kalau anda Google, jawapan biasa yang pastinya anda akan dapat adalah melakukan rawatan seperti:ClomidGonal-FFollistim .Namun, ada beberapa faktor lain lagi yang akan berikan kesan...

Cara Goda Isteri – Buat Si Dia Tertarik & Dapatkan Seks!

Masihkah anda ingat kali pertama anda guna cara goda isteri masa kenal isteri anda dulu? . Adakah anda kenal isteri anda di kelas di fakulti yang sama? . Atau adakah anda kenal pasangan anda dari media sosial ? . Masih ingat Teknik-teknik cara goda isteri? Huhu.. . ....

Cara Mencegah Kehamilan – Terlanjur? Elakkan Isteri Anda Mengandung

Ramai sebenarnya belum sedia lagi nak menimang cahaya mata dan perlukan cara mencegah kehamilan..Jangan risau sebab anda sedang membaca perkongsian yang paling tepat dan teliti berkenaan cara mencegah kehamilan..Bagi anda yang sangat aktif dalam hubungan seksual dan...

Cara Nikah di Thailand – Pakej Harga, Syarat, & Hukum Kahwin di Siam Menurut Syarak

Nikah di Thailand dah jadi macam trend dalam kalangan rakyat Malaysia..Ada banyak sebab yang membuatkan hal ini berlaku, antaranya ialah:Perkahwinan tidak mendapat persetujuan keluargaMangsa penipuanMangsa ilmu hitamPerkahwinan lelaki dengan isteri muda.Ditambah pula...

Cara Panjangkan Zakar – Boleh ke Anda Besarkan Zakar Sebenarnya?

Banyak sangat produk yang claim mampu panjangkan zakar dan  betul ke ia berkesan? . Rasanya anda sendiri dah letih dah tengok banyak sangat iklan berkenaan cara panjangkan zakar ni. . Sebenarnya kan saiz zakar ni menjadi antara punca kemurungan buat kaum adam. . ....

Cara Pecahkan Dara – Jom Puas Tanpa Buat si Dia Sakit

 Tahu tak anda akan buat isteri anda sakit, ketika pecah dara?.Mungkin bagi lelaki, ramai yang tak fikir berkenaan kesakitan si isteri pecah dara sewaktu malam pertama..Kita fikir nak seronok jer malam tu sampai jadi “gelojoh”..Hahaha Kalau silap cara, besar...

Cara Poligami, Syarat & Hukumnya – Untuk Anda Yang Nak Kahwin 2, 3 atau 4

Berapa ramai yang tersenyum bila baca tajuk cara poligami ni? Hehe.. . Mungkin ada diantara kita yang sebenarnya memasang impian untuk berpoligami dan dalam usaha untuk merealisasikannya. . . Namun, anda perlu ingat walaupun poligami ini tidak salah pada hukum syarak,...

Cara Pujuk Perempuan – Ayat Pujuk Untuk Si Dia yang Merajuk

Bro, letih kan nak cari cara pujuk perempuan ni?.Kadang tu tak tahu dah macam mana nak cari ayat pujuk yang sesuai. .Lagi pening, kadang tu tak tahu pun kenapa perempuan ni merajuk!.Jangan risau..Kalau anda tak tahu punca pasangan anda merajuk, sekurang-kurangnya anda...

Cara Tahan Lama di Ranjang – Supaya Sex Anda Puas

Cara tahan lama sangat penting untuk elakkan anda pancut awal atau premature ejaculation..Siapa yang tak risau kalau pancut awal dan tak mampu untuk tahan lama di ranjang kan? . .Memang sangat-sangat memalukan, kalau terjadi sewaktu anda sedang beromen dengan pasangan...

Cara Tingkatkan Kekerasan Zakar (Ereksi) – Awang Anda Perlu Keras!

Anda rasa zakar anda semakin lembik dan ereksi makin kurang?.Bahaya tu!.Tapi jangan risau..Bukan anda seorang jer yang tak berpuas hati dengan kekerasan zakar anda...Masalah ereksi ini turut dialami oleh lelaki lain dan ramai yang dah berjaya mengatasi masalah ereksi...

Cium Mulut – Cara Ciuman yang Betul & Ghairah. Step by Step!

Rasanya, anda dah banyak kali lihat didalam movie adegan cium mulut ni kan?.Pernah terfikir tak macam mana sebenarnya langkah untuk cium mulut yang sebenarnya?.Nampak macam mudah tapi percayalah kalau anda tersalah langkah, ia akan merosakkan suasana yang sepatutnya...

Faraj Wanita – Fahami Miss V Pasangan Anda

Seperti mana kaum lelaki, kaum wanita juga mempunyai kemaluannya yang juga dikenali dengan nama faraj wanita, ataupun vagina dalam bahasa Inggeris..Setiap negara dan lokaliti dialek mempunyai pelbagai lagi istilah, untuk menamakan faraj wanita ini..Bagi kaum lelaki...

FOREPLAY, 20 Teknik & Caranya (Basic – Advanced) – Anda Suami & Isteri, Perlu Ambil Tahu.

Hai semua. Nak belajar cara & teknik foreplay? . Abang Kasanova disini. . Hari ni aku nak share beberapa tips & tricks foreplay. . Foreplay ni tak kesah lah kau laki ke perempuan ke, dua-dua akan suka foreplay, lihat bertapa pentingnya foreplay. . . Kalau kau...

Kanser Prostat Lelaki – Tanda-Tanda, Rawatan & Cara Pencegahannya untuk Anda

Kanser prostat merupakan kanser yang berlaku pada bahagian prostat - iaitu bahagian kelenjar berbentuk seperti walnut pada lelaki yang menghasilkan cecair untuk menyuburkan dan mengangkut air mani. . . Ia merupakan diantara kanser yang paling kerap berlaku pada...

Kesihatan Lelaki – Anda Tak Jantan Kalau Tak Jaga Kesihatan Kelelakian

“Murad, kau tak perasan apa-apa pasal si Sabri tu?”, tanya Kamal kepada Murad yang tengah “pishang” dalam office. . Murad yang dari tadi mengelamun terkebil-kebil fikir apa yang dah jadi dengan Sabri. . Sedar yang Murad perlukan 3-4 minit lagi untuk faham, terus Kamal...

Kesihatan Suami – Sebagai Suami, Anda Perlu Ambil Tahu Fakta Ini

Kesihatan suami merupakan diantara perkara yang sering diabaikan. . Jap. Apa beza kesihatan lelaki dengan kesihatan suami? . Bezanya kesihatan suami turut merangkumi aspek kesihatan seksual. . . Orang bujang boleh buat apa jer selain dari melancap sebabnya bukan ada...

KESUBURAN LELAKI – 9 Cara-Cara Tingkatkan Kesuburan Lelaki

Kemandulan sering kali menjadi topik yang hangat, diperkatakan tatkala berbicara tentang isu rumahtangga, serta kesuburan lelaki..Buat seorang lelaki, tahap kesihatan serta kualiti air mani memainkan peranan penting..Tahukah anda, air mani yang subur dan berkualiti...

Klimaks Wanita – Ehem! Anda Suami Perlu Tahu Cara Merangsang Si Dia

Wanita memang makhluk yang kompleks. . Sebabnya nak faham apa yang mereka nak pun susah, apa lagi kalau nak faham macam mana nak buat mereka klimaks. . Jangan risau sebab bukan anda jer yang mengalami masalah ini sebab ramai lagi lelaki lain diluar sana yang...

Kopi Songkok – Dan Senarai Kopi Kuat Terbaik (& yang Berbahaya) Tahun 2020

Kalau anda pergi makan di kedai makan, anda pastinya akan terlihat banyak jenis pek-pek kecil kopi, seperti kopi songkok ditawarkan pada pelanggan. . Macam-macam lagi jenama lain yang ada. . Pilihan jenis kopi yang pelbagai ini anda hanya boleh lihat di kedai-kedai...

Malam Jumaat – Hukum Bersetubuh & Fadhilatnya buat Anda Suami Isteri.

Sudah menjadi kebiasaan pada malam jumaat atau hari khamis malam..Akan banyak tersebar pelbagai status di WhatsApp dan home Facebook, yang mana isinya berkisar pada perkataan “Sunnah Rasul”..Begitu juga dalam pergaulan sehari-hari di dunia nyata, istilah tersebut juga...

Mandul – Ini Tanda-Tanda & Faktor Anda Suami Isteri Boleh Mandul

Pernah terfikir samada anda suami, dan isteri boleh mandul dan tidak berupaya mendapatkan anak?.1 daripada 8 pasangan berisiko untuk mengalami ketidaksuburan, dan tanda yang paling ketara adalah pasangan anda tidak berupaya untuk mengandung..Hal ini cuma perlu...

Hubungi Kami

+6011 5667 2841

Location

SuamiSihat.Com.My213, Teluk Bunut, Jalan Delima, Banting 42700, Selangor

Email

directrixconceptstore@gmail.com

Jam Beroperasi

Isnin:9am – 10pm
Selesa: 9am – 10pm
Rabu: 9am – 10pm
Khamis: 9am – 10pm
Jumaat: 10am – 10pm
Sabtu: 10am – 6pm
Ahad: 10am – 6pm

Mesej Kami

SuamiSihat.Com.My | Hak Cipta Terpelihara Directrix Concept Store 2020 (SA0384409-D)