“Sayang, datang sini kejap”, seru Kamal terhadap isterinya Siti ketika isterinya baru sahaja selesai memasak di dapur di rumah mertua Kamal.

.

Siti yang masih lagi menyingsing lengan bajunya, memang buatkan Kamal terus teringatkan kulit putih isterinya yang benar-benar menggoda.

.

Be Blues! Ao ni Nare

.

Kamal sendiri tak faham kenapa tiba-tiba dia boleh bernafsu waktu-waktu sebegini, di rumah mertua pulak tu!

.

“Kenapa, Abang?”, tanya Siti sambil meregangkan badan. Lenguh mungkin selepas penat memasak.

.

Aksi Siti membuatkan Kamal makin tidak keruan dan terus berbisik kepada isterinya.

.

Merah padam muka Siti kerana Kamal mengajaknya untuk melakukan quickie di situ jugak.

.

Malu memang malu namun Siti sendiri tak dapat menolak daripada berfantasi aksi mereka di dapur.

.

“Macam mana nak buat, Abang?”, tanya Siti yang tak tahu macam mana nak bermula.

.

Posisi Seks

.

Tanpa berkata lebih lagi, terus sahaja Kamal membaringkan Siti di atas meja makan dan melakukan aksi missionary.

.

Nikmat yang dinikmati mereka pada masa tersebut memang jauh berbeza disebabkan oleh keadaan dan suasana mereka pada ketika itu.

.

Pernah tak anda terfikir anda boleh buat missionary dalam banyak lagi situasi dan keadaan?

.

Jom baca apa yang anda patut tahu berkenaan posisi seks ini!

.

Baca Juga : Petua Cepat Hamil – Anda Perlu Seks Bagaimana Supaya Mudah Mengandung

.

.

Missionary – Posisi Seks Tahan Lama

.

Posisi Seks

.

Kalau anda nak tahu, posisi seks yang mampu membuatkan anda tahan lama ketika di ranjang adalah missionary.

.

Hebat tak hebat posisi missionary ni adalah, jika anda yang tak pernah mempunyai pengalaman melakukan hubungan seksual atau ilmu berkenaan hubungan kelamin anda tidak mantap sekalipun, anda pasti akan tahu berkenaan posisi ini.

.

Ia merupakan posisi seks paling popular dan paling diketahui umum.

.

Disebabkan oleh ia sangat popular, maka ramai yang menganggap posisi seks tahan lama ini sangat mudah dan sama sahaja seperti posisi lain yang memerlukan anda untuk menjolok faraj isteri anda dan mengabaikan rangsangan pada kelentit.

.

Baca Juga : Klimaks Wanita – Ehem! Anda Suami Perlu Tahu Cara Merangsang Si Dia

.

.

Kelebihan Posisi Seks Missionary Kepada Suami

.

.

Setiap posisi seks pastinya akan memberikan kelebihan kepada anda dan juga pasangan anda dan begitu juga dengan missionary.

.

.

1.Sangat Mudah dan Susah Untuk Anda “Terciduk”

.

Posisi Seks

.

Ia tidak melibatkan posisi badan yang pelik-pelik, jadi agak susah untuk berlaku kesilapan ketika melakukannya.

.

Anda tidak perlu menampung berat pasangan anda dan biarkan sahaja dia berbaring serta menikmati nikmat “tusukan” anda.

.

.

2.Mudah Untuk Anda Sorok Wajah Anda

.

.

Kalau anda rasa malu pasangan anda melihat wajah anda, mungkin pada kali pertama anda bersama dengan pasangan anda, ada banyak tempat yang anda boleh sorokkan wajah anda.

.

Anda boleh rapatkan sorokkan wajah anda di tepi tengkuk pasangan anda atau terus sembamkan pada payudara pasangan anda.

.

Kalau anda malu pasangan anda melihat muka ghairah anda, anda boleh lakukan perkara yang sama juga!

.

.

3.Anda Boleh Tentukan Tempo

.

.

Bila anda yang berkuasa menentukan tempo, anda akan berasa lebih lega kerana anda akan dapat mengawal klimaks anda.

.

Posisi seks missionary ini akan membantu anda untuk mengelakkan diri anda dari terpancut awal.

.

Anda boleh tentukan selaju mana yang anda inginkan sewaktu anda menjolok pasangan anda.

.

.

4.Anda Dapat Melihat Semuanya Dengan Jelas

.

Posisi Seks

.

Dari posisi seks tahan lama ini, anda boleh melihat dengan jelas segalanya yang ada didepan anda.

.

Biasanya yang akan mengasyikkan lelaki dalam posisi seks ini adalah apabila dapat melihat payudara pasangan mereka bergoyang ketika menerima jolokan.

.

Perghh! Memang tak berkelip mata kalau tengok.

.

.

Kelebihan Posisi Seks Missionary Kepada Isteri

.

Posisi Seks

.

.

1.Dapat Rehatkan Payudara

.

.

Biasanya dalam posisi seks tahan lama yang lain, payudara pasangan anda akan tergantung atau bergoyang dengan agak keterlaluan.

.

Sebenarnya ia agak tidak menyelesakan buat pasangan anda.

.

Ada ketikanya ia menyakitkan dan sedikit sebanyak membunuh keseronokan pasangan anda.

.

.

2.Dapat Berbaring dan Menikmati Sepenuhnya

.

.

Posisi missionary membolehkan pasangan anda baring dan benar-benar menikmati hubungan seksual dengan anda.

.

Selain itu, pasangan anda juga bebas untuk melingkarkan kakinya pada badan anda.

.

Ia akan memberikan sensasi berbeza buat pasangan anda.

.

.

3.Lebih Intim

.

.

Pasangan anda pastinya lebih suka kalau dia dapat mencium anda sewaktu melakukan hubungan seksual.

.

Dapat bersentuh dahi juga akan membuatkan pasangan anda lebih teruja. 

.

Bagi mereka, ia menandakan kepercayaan anda berdua.

.

Jangan fikir banyak sebab apa yang mengasyikkan dan cara fikir mereka tak akan sama pernah sama dengan lelaki.

.

.

4.Lebih Rangsangan

.

Posisi Seks

.

Bagi pasangan anda, dapat melihat wajah anda ketika melakukan hubungan seksual pun dah dapat membuatkan dia lebih terangsang.

.

Mungkin dia rasakan dirinya masih lagi menarik bagi anda sampai anda benar-benar ghairah ketika bersama.

.

Baca Juga : FOREPLAY, 20 Teknik & Caranya (Basic – Advanced) – Anda Suami & Isteri, Perlu Ambil Tahu.

.

.

Jenis-Jenis Posisi Missionary

.

.

1.Slo-mo Missionary

.

Posisi Seks

.

Nak buat posisi seks tahan lama ini jadi lebih intim? 

.

Apa kata anda cuba lakukan ia dalam gerak perlahan atau slow motion.

.

Nikmati setiap “dayungan” anda dan pasangan.

.

Saat sebelum anda masukkan zakar ke dalam faraj pasangan anda biasanya sangat dinantikan dengan penuh keterujaan oleh pasangan anda.

.

Bila dah masuk kedalam, berhenti seketika dan cuba untuk nikmati faraj pasangan anda sepenuhnya.

.

Pasangan anda juga boleh bermain-main dengan kantung zakar anda atau dada anda untuk merangsang anda lebih lagi.

.

.

2.The X Spot

.

.

Baringkan pasangan anda dan biar dia mengangkang serta buka tangan luas luas supaya membentuk “X”.

.

Anda kemudiannya akan berada diatas pasangan anda dan mengelakkan sentuhan pada bahagian badan yang lain kecuali bahagian kemaluan anda berdua.

.

Jadi, fokus posisi seks ini hanya pada satu perkara, iaitu jolokan anda terhadap pasangan anda.

.

Biarkan pasangan anda memejam mata untuk benar-benar menikmati keasyikan jolokan tersebut.

.

.

3.The Pleasing Prop-up

.

Posisi Seks

.

Jika anda mempunyai saiz zakar yang lebih kecil atau anda sukakan jolokan yang menusuk jauh kedalam, posisi seks ini sangat sesuai untuk anda dan pasangan anda.

.

Cara untuk anda menjadikan ia sesuai dengan kehendak adalah dengan meletakkan bantal pada bahagian pinggang pasangan anda.

.

Keadaan ini akan membuatkan bahagian pinggang pasangan anda akan lebih keatas dan memberikan sudut yang lebih sesuai.

.

Ia hanyalah perubahan kecil namun memberikan kesan yang sangat mengujakan.

.

.

4.The Purring Kitty

.

Posisi Seks

.

Dalam posisi ini, anda perlu ubah sedikit posisi anda dari kebiasaan supaya bahagian pinggul anda lebih tinggi berbanding pasangan anda.

.

Sebaik sahaja anda dah berjaya menjolok pasangan anda, anda boleh naikkan sedikit bahagian pinggul anda supaya tulang zakar anda dapat menyentuh kelentit pasangan anda.

.

Anda boleh lakukan gerakan dalam bentuk circle, menggesel keatas dan kebawah atau dari sisi.

.

Posisi seks tahan lama ini agak seksi bagi pasangan anda dan akan menjadikan anda berdua lebih intim.

.

Anda juga boleh sertakan ciuman ghairah yang lama bersama-sama dengan pasangan anda.

.

.

Special Missionary Position

.

.

Untuk posisi seks yang termasuk dalam kategori ini, kami akan fokuskan kepada posisi yang sangat sesuai untuk anda lakukan diluar dari bilik tidur.

.

.

1.The Dirty Dangle

.

Posisi Seks

.

Untuk sensasi yang berbeza, anda boleh berdiri dan biarkan pasangan anda berbaring.

.

Menerusi posisi ini, jolokan anda akan menjadi lebih mudah untuk masuk kedalam dan lebih selesa buat pasangan anda.

.

Keselesaan ini sangat penting terutamanya sewaktu pasangan anda inginkan sedikit rehat pada bahagian farajnya.

.

Ia juga sangat sesuai untuk anda lakukan ketika berada di dapur atau lebih spesifik di meja makan. 

.

Lain sangat sensasi yang bakal anda rasakan dan anda perlu mencubanya!

.

.

2.Rear Entry

.

Posisi Seks

.

Untuk posisi seks tahan lama ini, anda kena pastikan pasangan anda berada diatas anda namun menghadap bukan kepada anda.

.

Nak lagi menarik? Anda biarkan pasangan anda berada didalam kelengkang anda dimana ia akan berasa lebih padat berbanding biasa.

.

Dengan cara ini, pasangan anda akan dapat mengawal tempo dan rentak hubungan seksual anda.

.

Ia juga akan meningkatkan lagi rangsangan terhadap G-spot pasangan anda dan anda juga boleh merangsang kawasan kelentit pasangan anda dengan lebih lagi.

.

.

3.The Porcelain Goddess

.

.

Posisi seks missionary ini pula adalah ketika anda dan pasangan anda berada didalam tandas.

.

Ia boleh dilakukan pada tandas duduk.

.

Tapi, pastikan yang anda menutup mangkuk tandas terlebih dahulu.

.

Anda duduk dan pasangan anda pula akan duduk diatas berhadapan anda.

.

Biarkan pasangan anda yang mengawal rentak dan anda pula boleh menggentel kelentitnya untuk membuatkan dia lebih terangsang.

.

.

POSISI SEKS DALAM ISLAM

.

.

Dalam Islam, mengamalkan posisi seks yang berbeza dan pelbagai bukanlah satu kesalahan.

.

Hubungan seksual yang sihat akan membolehkan hubungan anda dan pasangan menjadi lebih erat.

.

Jadi, jika dengan menukar selera dan posisi mampu memberikan kesan yang lebih baik, maka ia bukanlah satu kesalahan.

.

.

Dalam kitab At-Tibun Nabawi, ada menyebutkan yang posisi suami diatas dan isteri dibawah adalah yang paling ideal.

.

Posisi suami dibawah tidak digalakkan kerana air mani suami tidak akan keluar habis dan cecair dari faraj isteri pula akan masuk kedalam lubang zakar suami.

.

Ia adalah merbahaya dan akan mudah menyebabkan jangkitan.

.

Ia disokong pula dengan hadis riwayat Muslim bahawasanya Rasulullah S.A.W bersabda:

.

”Apabila seseorang itu berjimak, boleh saja ia bertelungkup (suami di atas, isteri di bawah) atau tidak bertelungkup. Apa yang utamanya ialah memasukkan zakarnya pada qubul (kemaluan) isteri dan tidak pada lubang duburnya. Kerana pada qubul dapat menghidupkan benih dan menghasilkan anak. ”

.

Jadi, apa yang dapat disimpulkan daripada hadis diatas adalah tidak salah untuk bersetubuh dalam pelbagai posisi asalkan pelaksanaannya adalah tepat iaitu memasukkan zakar kedalam faraj dan bertujuan untuk mendapatkan zuriat. 

.

.

Rasanya sekian sahaja perkongsian kali ini berkenaan posisi seks tahan lama yang mampu memuaskan isteri anda.

.

Jangan lupa untuk baca perkongsian kami yang lain juga. Semoga bermanfaat!

.

.


.

Anda rasa bermanfaat?

.

Jangan lupa Like kami di Facebook, di bawah ni ya.?

.

Lebih banyak lagi tips kesihatan seks yang best-best. ?

Your Cart