Malam pertama merupakan diantara malam yang paling dinantikan oleh kesemua pasangan yang bergelar suami isteri.

.

Pada malam pertama berkahwin inilah segala nafsu yang ditahan selama berkenalan dilepaskan sepuasnya.

.

Malam ini juga menjadi malam dimana kasih sayang dan asmara berada pada kemuncaknya.

.

Malam Pertama

.

Ia juga akan menjadi diantara detik dan momen terindah buat mana-mana pasangan yang berkahwin.

.

Namun, akan ada beberapa persoalan yang akan bermain dalam fikiran setiap pasangan sebelum menempuhi dan menikmati malam pertama mereka.

.

Jangan risau kerana dalam perkongsian kali ini, penulis ingin berkongsi cerita malam pertama dan kisah malam pertama bagi menjawab beberapa persoalan yang biasa ditanya oleh pasangan.

.

Jom baca!

.

.

Apa Yang Dilakukan Saat Malam Pertama Pengantin Baru?

.

Malam Pertama

.

Malam pertama biasanya akan dipenuhi dengan beberapa aksi seksual yang belum pernah anda dan pasangan cuba sebelum ini.

.

Pada malam ini jugalah berlakunya “pecah dara” buat si isteri.

.

Pengalaman ini boleh jadi menyakitkan atau sangat selesa bergantung kepada ilmu dan pengetahuan si suami.

.

Sebab itu pentingnya untuk anda yang bergelar suami supaya mengambil tahu apa yang perlu dilakukan sewaktu malam pertama.

.

Hal ini adalah kerana seks pada malam pertama bukan semata-mata berkenaan kepuasan anda.

.

Ia turut melibatkan kepuasan pasangan anda!

.

Malam Pertama

.

Anda kena tahu yang isteri anda juga pastinya pernah mendengar cerita 18 sx malam pertama daripada rakan-rakannya yang berkongsi pengalaman yang berbeza.

.

Ia sedikit sebanyak akan mempengaruhi cara fikir isteri anda pada malam tersebut.

.

Jangan ingat orang perempuan tak berkongsi cerita sex malam pertama mereka!

.

.

Bagaimana Rasanya Malam Pertama?

.

.

Biasanya, sebelum melakukan sex malam pertama, anda dan pasangan tidak dapat lari dari perasaan kekok, malu dan juga gementar.

.

Ia normal untuk anda berperasaan begitu namun anda juga perlu bijak untuk mengawal diri anda, pasangan anda dan juga suasana supaya semuanya berada didalam kawalan anda.

.

Apa yang anda perlu lakukan sekarang ini adalah, baca sehingga habis apa yang bakal dikongsikan kali ini kerana anda pasti akan bersedia untuk menghadapi malam pertama anda dengan segala tips yang dikongsikan.

.

Pada saat ini, anda boleh mengamalkan teknik pernafasan yang betul supaya anda lebih bertenang. 

.

Dengan cara ini juga, anda akan berjaya untuk merehatkan otot-otot anda dan menghalang diri anda daripada stress kerana stress merupakan salah satu daripada punca suami pancut awal ketika bersetubuh.

.

Nak tahu kenapa anda boleh stress pada saat ini?

.

 

.

Antara sebabnya adalah:

  • Anda risau anda pancut awal
  • Anda risau zakar anda tidak cukup keras
  • Anda risau saiz zakar anda terlalu kecil untuk isteri anda
  • Anda risau isteri anda tidak akan puas

.

Segala kerisauan ini akan membawa kepada stress dan akhirnya menjejaskan persembahan anda dan mengurangkan nikmat malam pertama.

.

Jadi, penting untuk anda bertenang dengan sebaik mungkin.

.

.

Teknik Bernafas Untuk Tahan Lama Di Ranjang

.

.

Teknik ini boleh dilakukan samada dalam posisi:

  • Duduk
  • Berdiri
  • Berbaring

.

Bergantung pada keselesaan anda dan jika anda masih ada masa sebelum malam pertama anda, lebih baik anda mengamalkannya sesegera yang mungkin supaya lebih ketara kesannya.

.

Caranya:

.

Malam Pertama

.

1.Letak tangan pada pusat dan rehatkan tubuh anda.

.

Malam Pertama

.

2.Tarik nafas sedalam mungkin menerusi hidung anda. Pada saat ini, anda boleh rasakan udara memenuhi kawasan perut dan pastikan kawasan dada anda tidak bergerak.

.

Malam Pertama

.

3.Tarik nafas untuk kiraan yang rendah terlebih dahulu seperti menarik nafas selama 3 atau 5 saat untuk permulaan.

.

4.Hembuskan nafas secara perlahan-lahan menerusi hidung. Pada saat ini anda akan rasakan perut anda semakin mengempis apabila udara dihembus keluar dan kawasan anda masih tidak bergerak.

.

5.Sama seperti keadaan anda menarik nafas, sewaktu menghembus juga anda perlu menghembus selama 3 atau 5 saat untuk permulaan.

.

6.Ulang langkah 1 sehingga 6 sebanyak 2 dan 3 kali atau anda boleh terus lakukan sebanyak 15 kali.

.

7.Apabila anda dah semakin selesa, anda boleh tingkatkan kiraan semasa menarik nafas dan menghembus nafas untuk beberapa saat lagi.

.

.

Kenapa Malam Pertama Tidak Berdarah?

.

.

Jika anda selalu mendengar keadaan sewaktu pecah dara biasanya berdarah, anda pastinya tak dapat mengelak daripada terfikir perkara yang bukan-bukan jika isteri anda tidak berdarah kan?

.

Sabar. Sebab itulah penting untuk anda tahu dan belajar berkenaan faraj wanita ini.

.

Jika tidak berdarah, bukanlah bermaksud isteri anda dah pernah bersetubuh dengan orang lain.

.

Ada beberapa faktor yang boleh mengakibatkan pecah dara tanpa bersetubuh ini:

  • Aktif melakukan aktiviti lasak
  • Memanjat gunung
  • Larian
  • Pergerakan kaki yang laju
  • Membuka kangkang terlalu luas

.

Jadi, kalau anda dengar pesan orang tua-tua yang minta anda lapik kain putih pada malam pertama anda yang bertujuan untuk melihat topokan darah pecah dara, sekalipun tiada darah yang keluar, jangan bersangka buruk dengan pasangan anda.

.

Bukan semuanya disebakan oleh pasangan anda pernah bersetubuh dengan orang lain.

.

.

Fakta Tentang Dara dan Selaput Dara

.

.

Selaput dara merupakan lapisan sel yang sangat nipis yang menyelaputi faraj wanita.

.

Biasanya ia lebih dikenali sebagai hymen.

.

Pakar anatomi berpendapat bahawa selaput dara ini berfungsi untuk mengelakkan faraj terdedah sepenuhnya kepada persekitaran.

.

Ia juga berfungsi untuk melindungi bahagian dalam faraj daripada jangkitan kuman-kuman berbahaya.

.

Apa yang dikatakan pecah dara adalah sewaktu zakar menjolok masuk kedalam faraj yang akan mengakibatkan selaput dara tersebut terkoyak.

.

Ada juga sebenarnya wanita yang dilahirkan tanpa selaput dara dan keadaan ini sebenarnya boleh berlaku kepada mana-mana wanita.

.

Sekali lagi penulis ingin ingatkan supaya anda tidak terlalu negatif terhadap pasangan anda dengan bersangka buruk kerana ada banyak sebab yang boleh menyebabkan pecah dara ini berlaku.

.

Baca Juga : Faraj Wanita – Fahami Miss V Pasangan Anda

.

.

Apa Yang Berlaku Pada Malam Pertama?

.Malam Pertama

.

Tipu lah kalau anda tak tahu apa yang berlaku pada malam pertama kan? Hahaha

.

Okay. Pada malam pertama, anda akan melakukan aktiviti seksual yang memang anda dah tahu tapi aktiviti macam mana sebenarnya yang anda perlu lakukan?

.

Penulis suka untuk bahagikan ia kepada dua bahagian iaitu foreplay dan juga hubungan kelamin.

.

.

Foreplay – Apa Yang Patut Anda Lakukan?

.

.

Foreplay merupakan aktiviti seksual yang anda lakukan sebelum anda melukan hubungan kelamin yang melibatkan jolokan zakar kedalam faraj isteri anda.

.

Antara contoh foreplay:

.

1.Mula Awal

.

Malam Pertama

.

Sebaik sahaja selesai akad nikah, anda boleh terus mengusik isteri anda dengan ayat seperti,

.

“Ready ye sayang malam ni.”

.

Anda juga boleh mulakan malam sebelum tu lagi segala usikan nakal ini.

.

Ia sedikit sebanyak akan membuatkan pasangan anda mula berada dalam mood dan akan mula terbayang malam pertama anda berdua.

.

.

2.Sentuh Penuh Perasaan

.

Malam Pertama

.

Sebaik sahaja anda tinggal berdua bersama isteri didalam bilik, anda boleh mulakan dengan sentuhan seksi dan bernafsu pada tubuh pasangan anda.

.

Anda boleh mulakan dengan menyentuh dan bermain-main dengan tangan isteri anda.

.

.

3.Ciuman Ghairah

.

.

Mungkin sukar untuk dilakukan pada malam pertama jika ia merupakan kali pertama anda melakukannya bersama.

.

Cuba amalkan teknik bernafas yang dikongsikan tadi untuk membuatkan anda lebih tenang.

.

Bila tenang, lebih mudah untuk anda mengatur langkah kan?

.

.

4.Tanggalkan Pakaian

.

Malam Pertama

.

Untuk part ini, anda boleh tanggalkan pakaian pasangan anda satu persatu.

.

Urutannya tak kisah samada anda nak bermula dengan bahagian bawah atau atas dahulu.

.

Cumanya, setiap pakaian yang ditanggalkan, anda boleh luangkan masa untuk menyentuhnya dengan penuh ghairah lagi.

.

Anda juga boleh mencium, menjilat atau menyedut bahagian-bahagian tersebut bergantung kepada keselesaan isteri anda juga.

.

Ada sesetengah bahagian agak sensitif dan mudah geli jadi anda perlu sentiasa memantau reaksi isteri anda.

.

.

5.Jangan Gelojoh

.

Malam Pertama

.

Paling penting, jangan gelojoh dan lakukan semuanya secara perlahan-lahan.

.

Anda kena tahu yang wanita punya rangsangan tidak sama seperti lelaki.

.

Walaupun malam pertama ni memang dinantikan, bukannya bermaksud isteri anda dah memang dari awal lagi ready untuk dijolok.

.

Anda masih perlu menaikkan suasana dan merangsang isteri anda perlahan-lahan.

.

Baca Juga : FOREPLAY, 20 Teknik & Caranya (Basic – Advanced) – Anda Suami & Isteri, Perlu Ambil Tahu.

.

.

Hubungan Kelamin – Posisi Seks

.

.

Untuk permulaan, tiada posisi lain yang lebih sesuai selain daripada missionary.

.

Cara buat : Posisi seks ni rasanya kalau anda yang tak pernah ambil kisah pasal seks pun akan tahu nak buat. Rujuk gambar diatas.

.

Kenapa : Posisi seks ini merupakan posisi seks yang paling simple dan paling mudah untuk dilakukan.

.

Lagi best : Ubah sudut kaki anda dan pasangan anda untuk kelainan.

.

Sebenarnya ada banyak lagi sebab kenapa anda patut mulakan dengan missionary terlebih dahulu.

.

Selain itu, disebabkan malam pertama adalah kali pertama anda dan isteri melakukan hubungan seksual, potensi untuk anda berjaya mengajak isteri anda melakukan posisi lain adalah sangat rendah.

.

.

Bukan apa, biasanya malam pertama ni isteri anda masih malu-malu dan juga akan merasai ketidakselesaan pada bahagian farajnya.

.

Jadi, cuba posisi yang mudah-mudah dulu sebabnya ada banyak malam lagi anda boleh cuba posisi lain bersama.

.

Baca Juga : 30 Posisi Seks (Basic – Advanced) – Anda Baru Kahwin Perlu Belajar Ini.

.

.

Rasanya sekian sahaja perkongsian berkenaan malam pertama daripada penulis. 

.

Jangan risau sangat sebab apa yang anda perlukan sekarang adalah ilmu supaya anda lebih bersedia untuk menikmati malam pertama.

.

Jangan takut anda akan melakukan kesilapan sebab ada banyak malam lagi untuk anda betulkan dan jadi lebih hebat di ranjang.

.

Apa yang paling penting, jangan gelojoh dan pastikan anda juga fokus kepada respons daripada isteri anda serta pastikan dia turut menikmati kepuasan.

.

Jangan lupa untuk baca perkongsian yang lain juga. Semoga bermanfaat!

 

.


.

Anda rasa bermanfaat?

.

Jangan lupa Like kami di Facebook, di bawah ni ya.?

.

Lebih banyak lagi tips kesihatan seks yang best-best. ?